Thursday 19 January 2012

Jika Aku Jatuh Hati

Satu Doa Tentang Cinta..

Bismillahirrahmanirrahim..
Ya Allah..Jika aku jatuh cinta..
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu..
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu..
Ya Muhaimin..
Jika aku jatuh cinta..
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu..
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu..
Ya Rabbana..
Jika aku jatuh hati..
Jagalah hatiku padanya..
Agar tidak berpaling dari-Mu..
Ya Rabbil Izzati..
Jika aku rindu..
Rindukanlah aku pada seseorang..
Yang merindui syahid di jalan-Mu..
Ya Allah..
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu..
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya..
Bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu..
Ya Allah..
Jikaaku jatuh hati pada kekasih-Mu..
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh..
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu..
Ya Allah..
Jika kau halalkan aku merindui kekasih-Mu..
Jangan biarkan aku melampaui batas..
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu..

No comments:

Post a Comment