Saturday, 10 December 2011

Indahnya Di Tepi Pantai yang Cantik

BISMILLAHIRRAHMANIRAHIM..Assalamualaikum w.b.t..dengan dimulai dengan selawat 3 kali..selagi upaya kuturutkan ajaran-Nya,apa terdaya ku amalkan sunnah-Nya didunia untuk di akhirat..di tepi pantai yang indah ini,jari saya menari di atas keyboard yang sentiasa ingin menulis setiap cerita yang terbuku atau terpendam di dalam hati saya.selagi saya masih bernyawa..Insyallah akan saya teruskan setiap cerita yang ada di hati ini..Indahnya ciptaan Allah..kata hatiku..
Mataku menghala ke arah laut yang tidak terkira luasnya dan jauhnya yang sungguh jauh lagi indah di pandangan mata ini..jika dapat aku berdiri di atas laut dan berkejaran serta bermain di atas air yang biru jernih itu,akan aku gunakan semuanya itu sebaik mungkin..tahukah kita semua bahawa hanya dengan memandang setiap ciptaan Allah,kita semua akan mendapat pahala..kerana kita sentiasa mensyukuri nikmat Allah serta tidak memandang sesuatu kecantikan kerana hati sendiri..memandang sesuatu kecantikan kerana Allah..
 
Berdoalah selagi kita masih mampu melihat..sementara menunggu boat sampai lebih baik saya menyambung cerita..bila dah tengok laut nie,teringat pula dekat kisah yang sedih-sedih nie..aduhhh..jangan nangis sudah dekat sini,malu pula..apa rasa bila orang dah lupa kita..??? mesti sedihkan..dah lah lama tak jumpa,lepastu boleh pula lupa dekat kita..hurmm..apa yang mampu dikatakan lagi hanya ''berserah sajalah''..
jangan nangis..jangan nangis..tu bukan penyelesai masalah..saya kena tabah..TABAH..huhuu..
teringat pula lagu tabah,hurmm macam-macam lah saya nie..''BIAR HITAM SEJARAH HIDUPKU..NAMUN AKU TETAP TABAHKAN HATI..''tengok samapi dah menyanyi dah tepi pantai nie..hurmm..nanti orang ingat apa pula karang..
nanti kita sambung lagi ya..boat dah sampai..nak pergi dulu..Assalamulaikum..
<3

No comments:

Post a Comment