Wednesday 16 November 2011

Aku Telah Jadi Lupa ..

ASSALAMUALAIKUM..DALAM DUNIA NIE SUSAH BETUL NAK JUMPA ORANG YANG KITA SAYANG SEBAGAI MANA KITA SAYANG DIA..BILA DAH JUMPA,INGATKAN SERASI..TAPI MALANGNYA SEMUA ITU HANYA UJIAN DARI YANG MAHA BERKUASA ATAS SEGALA-GALANYA..JADI BILA KITA DAH SAYANG SUSAH HENDAK MELUPAKAN SESEORANG TU BETUL TAK..??? TAK KISAHLAH APA PUN JAWAPAN YANG BACA TEKS INI..TAPI SAYA CUMA NAK INGATKAN BAHAWA PELUANG UNTUK KITA MENCARI ORANG YANG KITA SAYANG BUKANLAH MUDAH,MALAH SEBALIKNYA..
selama nie saya sentiasa berdoa untuk semua..samada yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia..saya selalu berharap orang yang saya sayang tak akan pernah tinggalkan saya..kerana bukan senang untuk memberi hati ini kepada seseorang yang baru menjadi dari sebahagian hidup kita..and bukan senang nak buat orang sayang kita sebagaimana kita sayang dia..jika dia dicipta oleh tuhan untuk diri ini,akan ku terima dia seadanya..
nak tahu tak..???Nabi Muhammad tidak pernah memarahi isterinya,malah dia senang dan bahagia dengan kehadiran seorang isteri yang sentiasa bersikap sabar dan tidak pernah mengecewakan Rasulullah..Siti Khadijah nama yang indah itu telah membuatkan hidup Nabi kita menjadi ceria..beliau sentiasa berada disi Baginda ketika senang ataupun susah..beliau juga tidak pernah bersikap cemburu terhadap Rasulullah..INDAHNYA HIDUP MEREKA..TIDAK PERNAH BERGADUH DAN BERSIKAP SALAH SANGKA ANTARA SATU SAMA LAIN..JIKA KITA SEMUA BEGITU,ALANGKAH BAIKNYA DAN INDAHNYA DUNIA INI..

No comments:

Post a Comment